Zapytałam uczniów naszej szkoły: "Jaką chcecie mieć szkołę marzeń?"
- Szczegóły
- Ewa Rajkowska
A oto co usłyszałam:
Gabrysia z radością wyrażoną uśmiechem i podskokami odpowiedziała: "żeby była nowa. I chcę do niej przyjść po wakacjach, i chcę w niej nowe zabawki". Słysząc to Mikołaj głośno zawołał: „ i plac zabaw i piaskownicę, bo ja lubię kopać”. Paweł, który lubi ciszę, spokój i stabilizację odpowiedział: „ja chcę dużą klasę z łazienką”. Radek w czasie rozmowy akurat uczestniczył w lekcji muzyki i bez zastanowienia oznajmił, że w nowej szkole ma być duża sala do muzyki, w której będzie mógł głośno grać.
Kinga, która jest estetką, ciągle przegląda kolorowe gazety z ubraniami i wystrojem wnętrz, odpowiedziała: „ma być nowa, w ładne, tęczowe kolory i żeby była dużym domkiem”. Daniel- zagorzały kibic Wisły Płock odpowiedział: „chcę super salę gimnastyczną, żebym mógł grać w piłkę cały rok i boisko”. Teraz nie ma o tym mowy, ponieważ Daniel w obecnej sali gimnastycznej prawie dotyka głową sufitu. Maciek z kolei, jedząc kolejną z wielu kanapek oznajmił, że chce siłownię, bo chce mieć muskuły. Rzeczywiście, Maciek mimo bardzo prawidłowego odżywiania nie doczekał się oczekiwanej muskulatury. Nie dostrzegamy też u niego zmartwienia z tego powodu J. Za to Justyna popłynęła: „ja chcę duży telewizor, żebym mogła oglądać bajki i swoje występy (np. w szkolnym teatrze czy innych imprezach szkolnych), basen bo lubimy pływać, jacuzzi, łóżka, żeby po w-f’ie poleżeć…”. Wtedy zasłuchany i wpatrzony w nią Maciek dodał: „i prysznic”. Justyna kontynuowała: „… i bibliotekę, z książkami, które mają obrazki, bo ja nie umiem czytać i tablety, bo mają gry…”.
Zdecydowana większość naszych dzieci, z racji swoich deficytów nie mogła wypowiedzieć swoich potrzeb.
Z kolei rodzice wyznali, że ich zdaniem „Szkoła marzeń powinna być przyjazna, bezpieczna, rozwijająca umiejętności i zdolności dziecka, nowoczesna i funkcjonalna. Szkoła Marzeń to miejsce, gdzie dziecko otrzyma pełna edukację, terapię i rehabilitację. To szkoła pełna miłości, akceptacji, tolerancji i integracji jako włączenie dziecka w zwykłe formy życiowe”.