REGULAMIN PRACY KOMISJI REWIZYJNEJ
Strona 2 z 3
§4. Zadania Komisji Rewizyjnej
- Bieżąca kontrola działalności Zarządu w zakresie:
- zgodności ze Statutem i obowiązującymi regulaminami Stowarzyszenia
- sposobu i stanu realizacji uchwał podjętych przez Walne Zgromadzenia
- prawidłowości prowadzenia dokumentacji organizacyjnej
- Wymagana dokumentacja
- Ewidencja uchwał Walnych Zebrań i Zarządu wraz z ich tekstami
- Ewidencja umów zawieranych przez Stowarzyszenia wraz z ich tekstami
- Protokoły Walnych Zebrań i posiedzeń Zarządu
- Bieżąca kontrola gospodarki finansowej w zakresie:
- Terminowości wnoszenia składek członkowskich i innych ustalonych opłat lub zadeklarowanych świadczeń oraz prawidłowości ich gromadzenia i odprowadzania według właściwości rzeczowej
- Zasadność wydatkowania środków ze zgromadzonych funduszy,
- Prawidłowość prowadzenia wszelkiej dokumentacji i rozliczeń finansowych
- Wymagana dokumentacja
- Dokumentacja księgowa
- Ewidencja członków Stowarzyszenia
- Kontrola prawidłowości i celowości wykorzystywania rzeczowych składników majątkowych przez członków Stowarzyszenia i pracowników [środki trwałe, przedmioty nietrwałe i materiały]
- Zgłaszanie Zarządowi uwag i zaleceń pokontrolnych oraz sprawdzanie stanu ich realizacji
- Żądanie zwołania nadzwyczajnego Walnego Zebrania w razie stwierdzenia rażących nieprawidłowości w zakresie gospodarki finansowej Stowarzyszenia
- Składanie na forum walnego Zebrania sprawozdań ze swojej działalności oraz wnioskowanie w sprawie udzielenia bądź nieudzielenia absolutorium członkom Zarządu za dany rok lub kadencję. Nieudzielenie absolutorium członkowi Zarządu jest jednoznaczne z wnioskiem o jego odwołanie.
§5. Uprawnienia Komisji rewizyjnej
W ramach pełnienia obowiązków członkowie Komisji Rewizyjnej są uprawnieni do:
- Żądania dostępu do dokumentacji organizacyjnej, finansowej i gospodarczej prowadzonej przez Zarząd, osoby funkcyjne oraz pracowników Stowarzyszenia
- Żądania składania ustnych i pisemnych oświadczeń i wyjaśnień przez członków Zarządu, osoby funkcyjne oraz pracowników Stowarzyszenia
- Swobodnego dostępu do wszystkich obiektów i pomieszczeń stanowiących własność lub będących w użytkowaniu przez Stowarzyszenie.
- Uczestniczenia z głosem doradczym w posiedzeniach Zarządu Stowarzyszenia, komisji i zespołów powoływanych do określonych celów.
- Brania udziału w kontrolach dokonywanych w Stowarzyszeniu przez uprawnione organy kontrolne.
- Korzystania z urządzeń technicznych stanowiących własność Stowarzyszenia.